Friday, March 11, 2011

kisah SAYA dan AWAK

L:AWAK-AWAK…Kita suka awak..
P:Tapi awak~ kita kan masih bersekolah~
L:Alaa. Xpe wak, nnt kita samesame belajar sampai ke menara gading ye wak, nnt masa tu kita kawen ye awak
P:Okeee awakk..
L:Soo sekarang ni kite declare ye ?
P:Hehe(malumalu) emmm yelah !
L:Spm~ awakawak, sy apat 9a’s . awak ?
P:saya pon same .
L:Nnt awak nak apply ape, sy nak jd doktor, nnt kalau awak sakit , saya boleh rawat awak.
P:Okee , sy nak jadi guru, nnt saya boleh didik anak anak kite
L:Saya~usm doktor
P:Awak~maktab perguruan~guru
L:awakAWAK, kenapa awak jarang mesej saya
P:saya malas la! Asyek2 awak tanya benda yang sama ! sya bosanlah !
L:awak.. kenapa awak berubah sampai macam tu skalii~ kita kan da janji bila kita da berjaya kita nak kawen~
P:alah awak ~tu janji kita bersama , tapi JANJI KITA DENGAN ALLAH ?
L:ape maksud awak ??
P:xde papela awak , saya harap  awak takkan ganggu saya lagi !
L::awak ! saya sayangkan awak !
P:tapi saya x !
6tahun berlalu~
Saya dipostkan di hospital tengku ampuan Rahimah
 Nurse:  *doktor2, cepat ade sorang patient ni pengsan di wad kecemasan
L:Mane patient tu nurse?
Nurse:Di katil no.4 zon kritikal doktor
L:Awak !!!!!!kenapa dengan awak ????
P:Awak!!........., saya minta maaf sbb xbgtau awak awal2. 6tahun lpas sy disahkan mengidap barah perut, dan setelah saya jalani kimoterapi , Alhamulillah sy boleh capai cita-cita sy untuk menjadi seorg guru~
L:Awak !! kenapa awak xbagitau saya ~ kita kan dah janji nak susah senang bersama~
P:Sebab sy tanak awak terganggu masa belajar dan saya nak awak capai cita2 awak ntuk menjadi seorang doktor dan MERAWAT SAYA ~ dan saya yakin itu~
 L:Awakkkkk !!!
P:ss—ss—aa—ya –m—in=ta –maaf—te—ri—m-a kasih –kerana –a-wwaa—kk—be—ra—da—d sam—ping—sa-ya—ALLAHUAKBAR~
L:awakkkkkkkkkkkkkkkk !!!!!!!! INNALILLAHIWAINNAHIRAJI’UN!
                                          TAMAT~

p/s :hak cipta terpelihara-afa_haniey :)
p/s :tiada kena mengena dengan yang hidup dan yang mati J h


*nukilan pertama n insyaAllah, akan ade yg seterusnya:))



No comments:

Post a Comment